نیوز آفتاب

ساخت وبلاگ

حسینیان که از مجریان پرسابقه و انعطاف‌پذیر تلویزیون محسوب می‌شود، پیش از این قرار بود مجری برنامه «سه ستاره» نیز باشد و احسان علیخانی پشت دوربین به اداره این برنامه بپردازد اما در نهایت اجرای این برنامه نیز توسط خود علیخانی انجام گرفت.

آفتاب :

محمدرضا حسینیان مجری مشهور تلویزیون به یک باره از آنتن تلویزیون محروم شد؛ محرومیتی که یک باره رخ داد و گمانه ممنوع التصویری این مجری را پررنگ ساخته اما آیا با استمرار غیبت این مجری در روزهای آتی بر روی تلویزیون، ممنوع التصویری این چهره رسماً تایید خواهد شد؟


به گزارش تابناک، محمدرضا حسینیان مجری مشهور تلویزیون که اجرای برنامه نوروزی «سفر به خیر» را تا 21 اسفندماه بر عهده داشت، از روز 23 اسفند اجرا نداشت و در اتفاقی که پیش از این نیز برای برخی مجریان مشهور به وقوع پیوسته، به یک باره از آنتن تلویزیون حذف شد.

حسینیان که از مجریان پرسابقه و انعطاف‌پذیر تلویزیون محسوب می‌شود، پیش از این قرار بود مجری برنامه «سه ستاره» نیز باشد و احسان علیخانی پشت دوربین به اداره این برنامه بپردازد اما در نهایت اجرای این برنامه نیز توسط خود علیخانی انجام گرفت.

مجری مشهور تلویزیون ممنوع التصویر شد؟!

شرایط این مجری تلویزیون که در خارج از سازمان صداوسیما، مالکیت مجله زندگی ایده‌آل و بخشی از مالکیت تی وی پلاس را برعهده دارد، بی‌ارتباط با فعالیت‌های جنبی حسینیان نیست و ظاهراً هزینه‌های مالکیت سایت‌های عرضه ی ویدیو رو به افزایش است.

حسینیان خواهرزاده سعید توکل است که نزدیک به دو دهه در تولید برنامه «صبح جمعه با شما» نقش اساسی داشت. او مجری‌گری را از مرکز صداوسیمای گیلان شروع کرد، سپس در برنامه «صبح بخیر ایران» چند اجرا داشت و در نهایت به شبکه سوم سیما رفت و از سال 1377 تاکنون در این مجموعه حضور داشته است؛ حضوری که البته گاهی پرنوسان بوده است.

باید دید مشکل پیش آمده برای حسینیان در روزهای آتی با تعطیلی رسانه آنلایش یا وقوع اتفاق دیگری حل خواهد شد و حسینیان پس از یک «کسالت» یا اتفاقی شبیه به آن به آنتن زنده تلویزیون بازمی‌گردد یا غیبت او استمرار خواهد یافت و ممنوع التصویری‌اش رسماً تایید می‌شود؟

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 1:34

رئیس دولت نهم و دهم با اشاره به سابقه درخشان مردم ورامین در تاریخ گفت: خیال کردند که بساطی درست کنند و چیزی رد و بدل کنند و پشت تریبون‌ها قیافه فاتح بگیرند کار تمام شده است، به خدا انقلاب ملت ایران در اول راه است و تا برچیدن ظلم و ستم از تمام دنیا این انقلاب ادامه دارد.

آفتاب :

محمود احمدی‌نژاد لحظاتی پیش در یادواره شهدای عملیات خیبر که با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، عاشقان راه ایثار و شهادت و آحاد مختلف جامعه در شبستان گلزار شهدای سید فتح الله ورامین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با اشاره به سابقه درخشان مردم ورامین در تاریخ ایران اسلامی اظهار داشت: تاریخ ایران اسلامی شاهد است که مردم ورامین نه تنها امروز و 50 سال اخیر، بلکه در طول تاریخ طولانی ایران و این خطه همواره مردمی مومن، خدا پرست، پاک و مفید به حال جامعه بوده‌اند.

به گزارش آفتاب، فارس نوشت: وی گفت: تاریخ این دیار نشان می‌دهد که از بیش از 6 هزار سال قبل مردم این خطه مردمانی متمدن و مومن و اهل عبادت بودند که آثار باستان شناسی این را تائید می‌کند.

رئیس دولت نهم و دهم مردم ورامین را مردمی تلاشگر، مومن و مفید به حال اجتماع خواند و تاکید کرد: مردم غیور ورامین به‌ویژه در دوره انقلاب عظیم اسلامی و در آن فرصت تاریخی، یک بار دیگر جوهره و حقیقت خود را نشان دادند. مردم دشت ورامین نهضتی را پایه‌گذاری کرده و برای ولایت‌ فقیه فداکاری کردند که آن نهضت و حرکت به فضل الهی عالم‌گیر خواهد شد و بساط ظلم را از همه جهان برخواهد چید.

احمدی‌نژاد افزود: مردم این خطه در زمانی که دیکتاتوری حاکم بود و خفقان همه جا را گرفته بود در حمایت از امام زمان خود قیام کردند و خطی روشن برای رسیدن به مقصد برای ملت ایران باز کردند.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم ورامین در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: مردم ورامین در دوران دفاع مقدس نیز به ندای ولی فقیه لبیک گفته و بیش از یک هزار و 400 شهید در راه اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تقدیم کردند. اگر محدوده تحت تاثیر ورامین را حساب کنیم هزاران آزاده در راه دفاع از انقلاب و آزادگی تقدیم کرده‌اند. در دوران آزادگی می‌بینیم که مردم این منطقه حرف عظیم را می‌زنند و نیازها را تامین می‌کنند.

وی با بیان این‌که میراث مشترک و تعهد و آرمان مشترک ما انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی مهمترین هدیه خداوند به بشریت عصر حاضر است. در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی خیلی کارها انجام شده است ولی انقلاب هنوز ناشناخته است. امروز بعضی‌ها تئوری پردازی می‌کنند و برای انقلاب‌ها دوره‌های مختلف را مشخص می‌کنند و اتفاقاتی را به‌عنوان شاهد قرار می‌دهند و می‌گویند که دوران انقلاب تمام است.

وی بیان داشت: این افراد انقلاب کشورهای دیگر را در نظر می‌گیرند و می‌گویند که عمر انقلاب ما دیگر تمام است. آن کسانی که انقلاب را به این معنا تفسیر می‌کنند در ذهنشان این است که انقلاب حاصل تجمع انرژی‌های منفی در دل جامعه در طول زمان است.

رئیس دولت نهم و دهم گفت: آن کسانی که می‌گویند انقلاب دورانی دارد و تمام می‌شود منظورشان انقلابی است که مردم فشارهای مختلف را در دل خود جمع می‌کند و به یک باره فوران می‌کند و بعد از این‌که تخلیه شد این انقلاب تمام می‌شود. انقلاب عظیم ملت ایران از این جنس نیست چون اگر از این جنس بود پس دیگر این همه توطئه و دشمنی و فشار نیاز نبود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران یک عنوانی دارد که در هیچ انقلابی نبوده است، خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند از دل خاک به‌وجود آید و کاری کند که به جلوه خدا برسد.همه اسماء حسنی را در انسان‌های کامل و معصومین می‌بینیم پس انسان می‌تواند از این خاک به جایی برسد که به خلیفة الله برسد. خداوند متعال وقتی انسان را خلق می‌کند به خودش تبریک می‌گوید و این نشان از اهمیت این مخلوقش است.

وی گفت: رسیدن به خدا یعنی حرکت بی‌نهایت، قرار است که درون انسان‌ها تغییر پیدا کند که به تبع آن محیط اجتماعی آن‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند.         

احمدی‌نژاد بیان داشت: در درون مردم ما تغییری به‌وجود آمد و تحولات انقلاب ناشی از تحولات درونی مردم است که این دیگر نقطه پایانی ندارد و تا زمانی که مردم به‌دنبال تکامل و خداخواهی است به‌دنبال همین انقلاب نیز هست.

وی افزود: اگر کسانی به خاطر منافع محدود و شخصی و گروهی قیام کنند اولاً آنقدر فداکاری نمی‌کنند که با دست خالی کفن بپوشند و به جلوی تانک‌ها بروند والا مانند سیاسیون عالم می‌شوند که مدعی سیاست‌مداری هستند ولی حاضر نیستند که سیلی به خاطر مردم بخورند و سختی بکشند.

رئیس دولت نهم و یازدهم با بیان این‌که ایثار و فداکاری رمز کمال انسان و راه رسیدن به خدا است، بیان داشت: انسان‌هایی که از درون خودشان به سمت خدا متحول می‌شوند، ایثارگر هستند. اگر شیاطین خیال کردند که حرکت انقلابی ملت ایران متوقف می‌شود این یک خواب بدون تعبیر است. دنیا بداند ملت ایران امروز بسیار بسیار مومن‌تر، انقلابی‌تر، عدالت‌خواه‌تر، شجاع‌تر و ایستاده‌تر از 50 سال قبل است.

وی افزود: خیال کردند که بساطی درست کنند و چیزی رد و بدل کنند و پشت تریبون‌ها قیافه فاتح بگیرند کار تمام شده است، به خدا انقلاب ملت ایران در اول راه است و تا برچیدن ظلم و ستم از تمام دنیا این انقلاب ادامه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران دشمن دارد، خاطر نشان کرد: افرادی این صحبت‌ها را افراطی‌گری و تندروی می‌دانند، که اگر این را به‌عنوان افراطی‌گری قبول کنیم نعوذبالله باید بگوییم خدا نخستین افراطی‌گر است؛ زیرا خداوند متعال زمانی که گفت به انسان سجده کنید همه قبول کردند به جز شیطان که استکبار و تکبر کرد و خودش را برتر دانست که آن زمان خدا او را رجیم خواند.خداوند می‌گوید مگر من از شما عهد نگرفته‌ام که شیطان را پیروی نکنید و این دشمن قطعی و آشکار شما است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که شیطان نمی‌خواهد بگذارد انسان‌ها در درون خودشان تکامل پیدا کند، گفت: انسان‌ها به‌صورت فطری خداجو هستند ولی شیطان بسیار ظریف کس دیگری را به جای خدا قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: نخستین کاری که شیطان می‌کند این است که به ما می‌باوراند که اصلاً دشمن ما نیست و بعد از آن نیز شروع به آدرس انحرافی دادن، می‌کند و تا بی‌انتها می‌برد زیرا مسیر گمراهی همانند مسیر کمال انتها ندارد.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:14

منتخب مردم تهران درباره همراهی‌اش با رئیس‌جمهور در سفر به یزد گفت: همراهی من با آقای رئیس جمهور طبیعی بود و یزدی‌ها باید دولت را میزبانی می کردند. البته آقای روحانی لطف کردند و از من اسم آوردند و من هم به ابراز احساسات مردم پاسخ دادم. رسانه‌ها آزادند تحلیل‌ها و تفسیرهای خودشان را ارائه دهند ولی به نظرم بهتر است با نگاه ملی به این سفر نگریسته شود.

آفتاب :

دکتر محمدرضا عارف در دیداری صمیمانه با جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، با قدردانی از زحمات آنها در طول برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: بی‌شک در کنار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاشهای مسئولان دست‌اندرکار انتخابات و حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات، رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی نقش بی‌بدلیلی در خلق حماسه هفتم اسفند داشتند و اگر تلاش بی‌وقفه اصحاب رسانه نبود شکوه و عظمت این انتخابات به گوش جهانیان نمی‌رسید.

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: رسانه یک رکن دموکراسی است و اگر وقتی ما به جایی رسیدیم که رسانه‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا کردند و خبرنگاران نیز در آن جایگاه قرار گرفتند، می توان گفت که دموکراسی در کشور پیاده می شود و می توانیم به اهدافی که انقلاب اسلامی داشت، امیدوار باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وظیفه و رسالت اصلی خبرنگار اطلاع رسانی شفاف و بدون غرضی ورزی است. البته در اکثر موارد خبرنگار درست می نویسد اما چون مقامات بالاتر در آن رسانه به بهانه ویراستاری در خبر دستکاری می کنند اظهارات یک فرد وارونه منتشر می‌شود .البته اینگونه اقدامات نشانه نرسیدن به بلوغ سیاسی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها تلاش دارند اختلاف نظرهای بین جریان‌های سیاسی را به دو قطبی‌های کاذب در کشور تبدیل کنند به طوری که بگویند، یک جریان اسلام ناب است و جریان دیگر رو به روی نظام است. آنهایی که پایبند به منافع ملی نیستند اختلاف نظرها را  به مخالفت با نظام تعبیر می کنند و این کار بسیار خطرناک است در صورتیکه سیاست نظام،امام(ره) و مقام معظم رهبری اینگونه نبوده و نیست.

منتخب اول مردم تهران خاطرنشان کرد: اختلاف‌نظر طبیعی است و اختلاف‌نظرها محترم است. وظیفه رسانه هاست که رو در رو قرار دادن افراد وفادار به آرمانها و ارزشهای انقلاب با نظام را از بین ببرند و  در بیان نظرات افراد امانت دار خوبی باشند.رویکرد و راهبرد نظام هم هیچ وقت این نبوده است که در ارتباط با جریانات سیاسی د اخل نظام یک جریان سیاسی را حق و جریان دیگری  باطل قلمداد کند.نگاه رهبر فقید انقلاب هم به همین گونه بوده است خیلی‌ها در اوایل انقلاب اختلاف نظر داشتند اما امام آنها را به رسمیت شناختند. چون روی ارزش‌ها و نظام اختلافی نبود.

عضو شورای علی انقلاب فرهنگی همچنین درباره انتخابات مجلس، پیام رهبر معظم انقلاب بعد از برگزاری انتخابات را منشوری مهم برای مجلس دهم دانست و گفت: انتخابات  که در هفتم اسفند با آن شکوه و عظمت برگزار شد حقیقتا عنایت خداوند بود. انتخابات نشاط ایجاد می کند و همبستگی در موسم انتخابات باید بیشتر شود. شاید یکی از رموز ثبات بالای ایران در منطقه برگزاری انتخابات‌های مختلف بصورت منظم با مشارکت حداکثری مردم  باشد.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت همراهی‌اش با رئیس‌جمهور در سفر به یزد و تعابیری که از این همراهی می‌شود، گفت: فضای با نشاطی در کشور ایجاد شده است  که وظیفه داریم این فضا حفظ شود .نمونه این فضای بانشاط  در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به یزد قابل مشاهده بود که از همین جا از مردم نجیب و مومن یزد به جهت استقبال کم نظیرشان از رئیس جمهور محترم و هیات دولت  قدردانی می کنم. آقای روحانی  در سفر به یزد تاکید کرد که این سفر قابل مقایسه با سفر قبل از انتخابات ایشان نبود. یک دلیلش هم حضور مردم است. خوشبختانه در 2 انتخابات اخیر بحث برد و باخت  مطرح نبود. وقتی کسانیکه رای نیارودند می گویند نتیجه انتخابات را پذیرفتند، بسیار با ارزش است. سال 76 که آقای خاتمی پیروز شد آقای ناطق نوری بلافاصله  تبریک گفت، اگر رسانه ها روی اینکونه مسایل اخلاقی مانور می دادند خیلی از مسائل تلخ و گزنده اتفاق نمی افتاد و خوشحالم که کشور در انتخابات اخیر وارد این فضا شده است و هم نامزدها احساس برد می‌کنند.

وی افزود: همراهی من با آقای رئیس جمهور طبیعی بود و یزدی‌ها باید دولت را میزبانی می کردند. البته آقای روحانی لطف کردند و از من اسم آوردند و من هم  به ابراز احساسات مردم پاسخ دادم. رسانه ها آزادند تحلیل‌ها و تفسیرهای خودشان را ارائه دهند ولی به نظرم بهتر است با نگاه ملی به این سفر نگریسته شود.رسانه ها باید به مسائل ملی توجه کنند.

یکی از خبرنگاران به قطع شعارها و صدای مردم هنگام پاسخ عارف به ابراز احساسات مردم یزد اشاره  کرد که وی در واکنش به این اظهارنظر گفت: احتمالا  صدا و سیما تکلیف خود می‌داند که بعضا  صدای مردم را قطع کند.

عارف در ادامه خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: ما گفتیم مجلسی با برنامه می‌خواهیم. این حرف‌ها نباید در حد شعار باقی بماند. گفتیم که وضعیت معیشت و اقتصاد مردم اولویت است نباید از روز اول در مجلس درگیر مسائل سیاسی و جناحی شویم.قطعا به شعارها و برنامه‌های ارائه شده پایبندیم.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان  بر ضرورت نقدپذیری مسئولان تاکید کرد و گفت:  برخی مسئولان برای اینکه ضعف‌هایشان بروز نکند، جلوی نقد منصفانه را گرفته اند. مردم خوب درک می کنند چون اگر رفتار مردم را تحلیل کنید، می بینید که مردم باهوشند و پیچیده عمل می‌کنند. الان هم در این پیروزی اگر اشتباه کنیم و پاسخگوی مطالبات مردم نباشیم معلوم نیست که چهار سال بعد چه اتفاقی می‌افتد.

وی تاکید کرد: مهمترین مسأله ما در مجلس آینده تقویت همدلی و همبستگی ملی است و برای اینکه بتوانیم این شعار را عملیاتی کنیم باید روی برنامه‌های مشترک فعالیت کنیم و روی برنامه اقتصادی اختلاف نظری نداریم. یعنی هم ما و هم دوستانمان در جناح رقیب شعار رونق اقتصادی و معیشت را مطرح کرده‌ایم. می خواهیم بگوییم که مجلس می‌تواند رفتاری متمایز داشته باشد.

عارف همچنین درباره مساله حصر و ممنوع‌التصویری آقای خاتمی نیز گفت: درباره  مساله حصر بارها گفته‌ام که این موضوع باید در فضای آرام و فضایی که کسی احساس  برد و باخت نکند، حل شود. حضور مردم در انتخابات و نشاط جامعه هم به این موضوع کمک می‌کند. البته اینگونه مسائل نباید رسانه‌ای شود  چرا که ممکن است گره‌ها با این کار کور و کورتر شود.  درباره ممنوع‌التصویری آقای خاتمی رئیس‌جمهور محترم با صراحت موضع‌گیری کردند و بهتر است شورای عالی امنیت ملی نیز سریعتر موضع گیری کند.

منبع: امید

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:14

مجلس خبرگان مانند پادگان آماده و مجهزی است که ممکن است جنگی نباشد، ولی این پادگان امیدبخش است که امروز اسلامیت و جمهوریت نظام، تضمین تداوم این دو است. این خط سیری بود که مقام معظم رهبری فرمودند امروز مجلس خبرگان رهبری باید انقلابی فکر کند، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند. این مهم است برای برخی از جریاناتی که در برخی مجلس برای تصمیم گیری ایجاد می شود، این مجلس منزه باشد. روحیه انقلابی بسیار مهم است.

آفتاب :
دادستان کل کشور درباره فضای آخرین اجلاس مجلس خبرگان رهبری توضیح داد.چرا بحث تعیین رهبر آینده مطرح شد؟/توضیح رئیسی

به گزارش آفتاب، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علیه السلام در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافت تا درباره آخرین تحولات حوزه ماموریت خود صحبت کند. 

مشروح سخنان دادستان کل کشور، تولیت آستان مقدس امام رضا(ع)، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما را در ادامه میخوانید:

جمع بندی و ارزیابی خبرگان ملت از انتخابات 7 اسفند چه بود؟

دستور جلسه مجلس خبرگان، موضوع برگزاری انتخابات بود و آیت الله جنتی نیز گزارشی داشتند که جزئیات برگزاری انتخابات و عملکرد شورای نگهبان را عنوان کردند. ایشان گفتند تمام دقت را شورای نگهبان برای انجام وظایف قانونی خود داشتند لکن اشکالی در قانون وجود دارد که 12 هزار نفر در مدت 20 روز باید بررسی صلاحیت شوند. این کار بسیار مشکل است. از بیان ایشان برآمد که ضرورت اصلاح قانون باید سریعا صورت گیرد. انتخابات 7 اسفند باشکوه بود و 63 درصد شرکت کردند و این رقم با شکوهی که در برخی شهرها تا نیمه شب رای گیری طول کشید را نشان می دهد. علی رغم دشمنی های دشمنان، انتخابات با شکوه بود. جا دارد از سوی هیات های اجرایی و نظارت، انتخابات بررسی و آسیب شناسی شود و اصلاح قانون ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 رهبری نیز در این باره تاکید داشتند؟

بله، امروز نیز فرمودند اشکالات جدی به قانون بر می گردد و برخی از عناوین باید اصلاح شود تا انتخابات از سلامت برخوردار باشد. ساز و کار قانون، سلامت انتخابات را تضمین می کند ولی روند و فرآیند انتخابات از ابتدا تا انتها، باید بازنگری شود.

برای خبرگان رهبری، قانون انتخابات مجلس خبرگان را خودشان عوض می کنند؟

این موارد قرار شد در کمیسیون آیین نامه مجلس خبرگان انجام شود. در نهایت مصوبه در مجلس بررسی می شود. این باعث کمک به مجموعه اصلاح قانون می کند. قرار است موارد احصا شود.

درباره جایگاه ولایت فقیه امروز در مجلس خبرگان خیلی اصرار شد. چه نکته ای وجود دارد؟

تعیین رهبری یکی از وظایف اصلی مجلس خبرگان است. این نظام مردم سالاری دینی است که تمدن ما به جهان ارائه کرده. تاکنون توانسته بعد از 37 سال این را به دنیا اثبات کند که تمام نهادها از صدر تا نظام قانونگذاری و اجرایی به رای مردم بند است. امام فرمودند میزان رای ملت است، امر تشریفاتی نیست. یک باور جدی است. مردم، نهادهای اصلی نظام را با رای خود رقم می زنند. در آفریقا در ماموریتی بودم. یک حقوقدان برجسته از دوستان آقای نلسون ماندلا که مامور تدوین قانون اساسی آفریقای جنوبی بود را دیدیم. ایشان گفت من همه قوانین اساسی کشورها را خواندم و مترقی ترین قانون اساسی را در کشور شما یافتم. شما بین دموکراسی و آرمان یعنی مردمسالاری دینی، جمع قائل شدید. یکی از وظایف مهم خبرگان، حمایت و صیانت از جایگاه ولایت در نظام است. در جلسات مختلف خبرگان، مباحثی مطرح می شود و در بیانیه پایانی، دغدغه جدی خبرگان را مطرح می کنند که صلابت کافی جریان ولایت جلوه کند. بحثی را مقام معظم رهبری فرمودند که سیرت و حقیقت نظام و عمل به باید و نبایدهای الهی باشد، علی الدوام مورد عنایت خبرگان بوده و هست. 

برخی از اعضای مجلس خبرگان مصاحبه کرده اند و می گویند اعضای این مجلس بیش از حد فعلی، اختیارات دارند و باید از اختیارات را به کار گیرند. شما با آنها موافقید؟

قانون اساسی دو وظیفه بر عهده خبرگان گذاشته یکی تعیین رهبری و دیگری مراقبت در شرایط مندرج در قانون اساسی درباره رهبری است. این دو وظیفه را قانون اساسی تصریح کرده. نظارت نیز مراقبت نسبت به تداوم شرایط است. وظیفه سوم نیز صیانت از جایگاه ولایت و حمایت از رهبری است. این وظایف را مجلس خبرگان کاملا انجام داده است.

موضوع تعیین رهبر آینده را امروز مقام معظم رهبری مطرح کردند. چه ضرورتی داشت به این موضوع اشاره شود؟

وظیفه اصلی خبرگان تصمیم گیری در مقطع مورد ضرورت بر اساس وظیفه الهی بود. کاری که بعد از رحلت امام انجام شد و امیدی که در دل مستضعفان جهان ایجاد شد، مجلس خبرگان بررسی کردند و در بحث کارشناسی رسیدند به جانشین به حق امام که مقام معظم رهبری است. هر روز که می گذرد؛ بر دقت بر این انتخابات، می رسند. انشالله خداوند متعال عمر با برکت و با عزت بر مقام معظم رهبری عنایت کند ولی مجلس خبرگان مانند پادگان آماده و مجهزی است که ممکن است جنگی نباشد، ولی این پادگان امیدبخش است که امروز اسلامیت و جمهوریت نظام، تضمین تداوم این دو است. این خط سیری بود که مقام معظم رهبری فرمودند امروز مجلس خبرگان رهبری باید انقلابی فکر کند، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند. این مهم است برای برخی از جریاناتی که در برخی مجلس برای تصمیم گیری ایجاد می شود، این مجلس منزه باشد. روحیه انقلابی بسیار مهم است.

برخی تلاش می کنند خبرگان وارد بحث بازیهای سیاسی و طیفی شوند. به خصوص نتایج خبرگان پنجم را اینطور تفسیر می کنند. درون خبرگان چنین فضایی است؟

مسئله گروه بازی ها و جریانات سیاسی که در مجالسی مانند مجلس شورای اسلامی می بینیم در خبرگان واقعا نداریم. در نوع انتخابات نیز مردم دیدند که با مجلس همزمان شد و برخی مسایل ایجاد شد، ولی انتخابات خبرگان متفاوت از سایر انتخابات است. در انتخاب اعضای رئیسه، که هر دو سال یک بار انجام می شود طیف بندی مصطلح سیاسی نداریم. ممکن است هر کسی نظری داشته باشد ولی طیف بندی و فراکسیون در مجلس خبرگان نداریم.

این که می گویند خبرگان پنجم با ادوار قبلی متفاوت است، منظور چیست؟

فکر می کنم عمل انقلابی از شاخص های دوره پنجم است. اصولا سیاسیون بعضا قلم می زنند و گمانه زنی می کنند. این در دوره چهارم نیز بود. ولی وقتی در خبرگان یک تصمیم گیری می شد، مرحوم آیت الله مهدوی کنی زمانی رئیس بود. زمانی آیت الله مشکینی رییس بود. ریاست یک کاندیدا بیشتر نداشت. اصولا یک سری از طیف بندی های سیاسی نمی گویم فضایش نیست یا در بین سیاسیون مطرح نمی شود، ولی اصولا در مجلس خبرگان چنین چیزی نمی بینیم.

 مردم از خبرگان انتظار دارند مسایل به مسئولان منتقل شود. در نشست آقای نوبخت هم گزارش اقتصادی بود. این پل که انعکاس مشکلات مردم به مسئولان توسط مجلس خبرگان است، شکل گرفته؟

اعضای مجلس خبرگان، امنای ملت هستند و ارتباط با مردم دارند. در هر اجلاس 15 نفر صحبت می کنند که تمام اینها دغدغه های مردم است. مثلا امام جمعه یک شهر، ملجا مردم است. تمام دغدغه های مردم پیش او می آید. سخنران ها نیز متناسب با این موارد دعوت می شوند. آقای نوبخت که در این اجلاس حضور پیدا کردند، دغدغه خبرگان این بود که دولت در زمینه اقتصاد و به خصوص اقتصاد مقاومتی چه کرده. کاملا مسایل به صورت شفاف مطرح می شد. البته جلسات غیر علنی است ولی اخبار بیرون می آید. آقای نوبخت گزارشهایی درباره اقتصاد مقاومتی داشت. آقایان معتقد بودند دولت باید بیش از این در جریان مشکلات معیشتی مردم باشد. به ویژه در روستاها و نقاط مرزی. عزیزان در مناطق دور افتاده مشکلاتی را دیدند. آقای نوبخت هم مشکلات را یادداشت کرد. در مجموع این وضعیت اقتصادی، پاسخگوی نیاز مردم نیست و راه حل را بیان کردند که در دست توانای ملت ایران وجود دارد. هیچ راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی جز پای بندی به سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیست و دولت نیز بارها اعلام کرد اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم. آقا نیز بیان کردند یک قرارگاه باید باشد و یک فرماندهی این کار را مدیریت کند. دشمن نمی خواهد ملت ایران رشد کند. این یک جنگ است و نیاز است قرارگاه داشته باشیم. محصول جلسه از صحبت آقای نوبخت و سایر مهمانان و اعضای خبرگان این بود که باید با تمام وجود در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

شما هنوز دادستان کل کشور هستید؟

روزهای پایانی این ماموریت را هستم. ریاست محترم قوه قضاییه رایزنی هایی را برای دادستانی کل آینده شروع کرده اند و ظرف چند روز آینده تصمیم می گیرند. ما آمادگی داریم مسئولیت دادستانی را محول به عزیز دیگری کنیم. تصمیم با ریاست قوه قضاییه است. اینها گمانه زنی های رسانه ای است.

درباره جلوگیری از زمین خواری چه تمهیداتی را در نظر دارید؟

یک پیش نویس قانونی برای مبارزه با این پدیده نهایی شده است و در این جلسه مشترک قوه قضاییه و مجلس در مجلس مطرح است. این طرح با نظر سه قوه است و اشکالات قانون قبلی در آن برطرف شده.

این همان طرح اصلاح اراضی است؟

این طرح جلوگیری از تغییر غیرقانونی اراضی باغات و کشاورزی است که اصلاح شده که بتواند با موارد تخلفات برخورد کند. این قبلا در مجلس رفته بود ولی نظر قوه قضاییه اخذ نشده بود. در چند ماه گذشته در جلسات کارشناسی مطرح شد و امیدواریم آنچه تهیه شد مشکلات قبل را نداشته باشد و گامی جهت تغییر کاربری های اراضی باشد.

یک بحثی این روزها خیلی خبرساز شده که ماجرای قاچاق میوه است. دادستانی درباره قاچاق میوه ورود کرده؟

اگر بحث ما از اقتصاد ملی، مبتنی بر تولید ملی است، قطعا قاچاق مخالف تولید ملی است. قاچاق استقلال کشور را از بین می برد. بسیاری از بخشهای قضایی درگیر قاچاق کالا هستند. برخورد با قاچاق از اصول اصلی است که باید در اقتصاد مقاومتی مورد بررسی است. گیر کار است که قاچاق از لحاظ اقتصادی نباید برای قاچاقچی صرفه کند. تا قاچاق صرفه داشته باشد، بسیاری از بنیادها را مورد تهدید قرار می دهد. قانون جلوگیری از قاچاق کالا نیز اجرایی نمی شود. اشکالات عدیده ای دارد. از دادستانی آماری درباره قاچاقها داریم ولی باید وقتی در بازار می روید، ثمره این مبارزه را ببینید. یک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم که زیر نظر رئیس جمهور است. این ستاد باید جدی تر وارد میدان شود. چون قاچاق نابود کننده تولید و اقتصاد ملی است.

درباره شبکه های اجتماعی نیز انگار دیگر جلسات مربوطه تشکیل نمی شد. درباره تلگرام نیز قرار است برخی مسایل غیراخلاقی را دنبال می کنند. جمع بندی جدیدی درباره شبکه های اجتماعی داشتید؟

شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده که روسای سه قوه در آن حضور دارند. مسئله بسیار مهمی است. اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم یقین بدانید افکار، اخلاق، عملکردها، وضعیت روانی و اخلاقی جامعه و نیز امنیت اخلاقی و اجتماعی ما تهدید می شود. همه دنیا، می دانند باید این شبکه ها را کنترل کنند. گاهی نیز شما درباره انگلیس و اروپا یا برخی کشورهای آسیایی می شنوید که فلان شبکه را فیلتر کردند. فیلترینگ هوشمند موثر است ولی باید بالاتر از این کار را باید انجام دهیم. اگر این شبکه ها می خواهند در ایران اسلامی فعال باشند باید سرورهایشان را داخل بیاورند تا وزارت ارتباطات ما بتوانید روی آنها مدیریت کند. وقتی یک اتوبان داریم ولی هیچ کنترلی روی این نمی شود، قطعا هزاران مشکل پیش می آید. الان در این شبکه ها حریم خصوص خانواده ها مورد تجاوز قرار می گیرد. شکایت هایی که پلیس فتا دنبال می کند این را نشان می دهد. گاهی در این شبکه ها مسایل ضد اخلاقی و ضد دینی دنبال می شود، ولی مسئله فراتر از این حرفهاست و بحث امنیت ملی است. چند میلیون کاربر حضور دارند که مدیریت بر آنها نگاه امنیت ملی می طلبد. برخی با نگاه امنیت ملی به این مسئله نگاه نمی کنند. همه باید بدانند شبکه های اجتماعی باید قوانین جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسند. طبیعتا هر شبکه ای که نمی خواهد این را دنبال کند باید مسدود شود.

شما رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما هستید. عملکرد صدا و سیما در انتخابات چطور بود؟

عملکرد صدا و سیما قابل تقدیر است. مسئولیتم در شورای نظارت بر صدا و سیما نیز روزهای پایانی خود را طی می کند. برداشت دوستان ما در دبیرخانه شورای نظارت، این است که حرکت صدا و سیما در جهت انتخابات، قابل تقدیر است.

درباره مسئولیت جدید و تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) که اخیرا خدمت شما تقدیم شد، دستورالعملی را حضرت آقا مشخص کردند که مهم است. چه افقی را درباره کار خودتان پیش بینی کردید؟

من به درگاه خداوند متعال شکرگزارم نسبت به عنایت حضرت رضاعلیه السلام و اعتماد مقام معظم رهبری و امیدوارم مشمول عنایات خاصه حضرت ثامن الحجج علیه السلام قرار داشته باشم و دعای مردم را به عنوان خدمتگزاری صادق حرم مطهر ایشان نیاز داریم. 7 بند فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار بنده است. مهمترین آن نیز توجه به فقرا و مستمندان است و در ذهنم مواردی را بر این اساس برنامه ریزی کرده ام و از برخی عزیزان نیز کمک گرفته ام. هر عزیزی نیز می تواند در این باره کمک کند، نیازمند هستیم. زائر محوری نیز در این باره مهم است و امیدواریم همه امکانات برای زائران حضرت مهیا باشد. امیدواریم توفیق داشته باشیم اقدامات مرحوم حضرت آیت الله طبسی را دنبال کنیم.

منبع: خبرآنلاین

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:14

مجلس خبرگان مانند پادگان آماده و مجهزی است که ممکن است جنگی نباشد، ولی این پادگان امیدبخش است که امروز اسلامیت و جمهوریت نظام، تضمین تداوم این دو است. این خط سیری بود که مقام معظم رهبری فرمودند امروز مجلس خبرگان رهبری باید انقلابی فکر کند، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند. این مهم است برای برخی از جریاناتی که در برخی مجلس برای تصمیم گیری ایجاد می شود، این مجلس منزه باشد. روحیه انقلابی بسیار مهم است.

آفتاب :
دادستان کل کشور درباره فضای آخرین اجلاس مجلس خبرگان رهبری توضیح داد.چرا بحث تعیین رهبر آینده مطرح شد؟/توضیح رئیسی

به گزارش آفتاب، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و تولیت آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علیه السلام در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حضور یافت تا درباره آخرین تحولات حوزه ماموریت خود صحبت کند. 

مشروح سخنان دادستان کل کشور، تولیت آستان مقدس امام رضا(ع)، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان و رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما را در ادامه میخوانید:

جمع بندی و ارزیابی خبرگان ملت از انتخابات 7 اسفند چه بود؟

دستور جلسه مجلس خبرگان، موضوع برگزاری انتخابات بود و آیت الله جنتی نیز گزارشی داشتند که جزئیات برگزاری انتخابات و عملکرد شورای نگهبان را عنوان کردند. ایشان گفتند تمام دقت را شورای نگهبان برای انجام وظایف قانونی خود داشتند لکن اشکالی در قانون وجود دارد که 12 هزار نفر در مدت 20 روز باید بررسی صلاحیت شوند. این کار بسیار مشکل است. از بیان ایشان برآمد که ضرورت اصلاح قانون باید سریعا صورت گیرد. انتخابات 7 اسفند باشکوه بود و 63 درصد شرکت کردند و این رقم با شکوهی که در برخی شهرها تا نیمه شب رای گیری طول کشید را نشان می دهد. علی رغم دشمنی های دشمنان، انتخابات با شکوه بود. جا دارد از سوی هیات های اجرایی و نظارت، انتخابات بررسی و آسیب شناسی شود و اصلاح قانون ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 رهبری نیز در این باره تاکید داشتند؟

بله، امروز نیز فرمودند اشکالات جدی به قانون بر می گردد و برخی از عناوین باید اصلاح شود تا انتخابات از سلامت برخوردار باشد. ساز و کار قانون، سلامت انتخابات را تضمین می کند ولی روند و فرآیند انتخابات از ابتدا تا انتها، باید بازنگری شود.

برای خبرگان رهبری، قانون انتخابات مجلس خبرگان را خودشان عوض می کنند؟

این موارد قرار شد در کمیسیون آیین نامه مجلس خبرگان انجام شود. در نهایت مصوبه در مجلس بررسی می شود. این باعث کمک به مجموعه اصلاح قانون می کند. قرار است موارد احصا شود.

درباره جایگاه ولایت فقیه امروز در مجلس خبرگان خیلی اصرار شد. چه نکته ای وجود دارد؟

تعیین رهبری یکی از وظایف اصلی مجلس خبرگان است. این نظام مردم سالاری دینی است که تمدن ما به جهان ارائه کرده. تاکنون توانسته بعد از 37 سال این را به دنیا اثبات کند که تمام نهادها از صدر تا نظام قانونگذاری و اجرایی به رای مردم بند است. امام فرمودند میزان رای ملت است، امر تشریفاتی نیست. یک باور جدی است. مردم، نهادهای اصلی نظام را با رای خود رقم می زنند. در آفریقا در ماموریتی بودم. یک حقوقدان برجسته از دوستان آقای نلسون ماندلا که مامور تدوین قانون اساسی آفریقای جنوبی بود را دیدیم. ایشان گفت من همه قوانین اساسی کشورها را خواندم و مترقی ترین قانون اساسی را در کشور شما یافتم. شما بین دموکراسی و آرمان یعنی مردمسالاری دینی، جمع قائل شدید. یکی از وظایف مهم خبرگان، حمایت و صیانت از جایگاه ولایت در نظام است. در جلسات مختلف خبرگان، مباحثی مطرح می شود و در بیانیه پایانی، دغدغه جدی خبرگان را مطرح می کنند که صلابت کافی جریان ولایت جلوه کند. بحثی را مقام معظم رهبری فرمودند که سیرت و حقیقت نظام و عمل به باید و نبایدهای الهی باشد، علی الدوام مورد عنایت خبرگان بوده و هست. 

برخی از اعضای مجلس خبرگان مصاحبه کرده اند و می گویند اعضای این مجلس بیش از حد فعلی، اختیارات دارند و باید از اختیارات را به کار گیرند. شما با آنها موافقید؟

قانون اساسی دو وظیفه بر عهده خبرگان گذاشته یکی تعیین رهبری و دیگری مراقبت در شرایط مندرج در قانون اساسی درباره رهبری است. این دو وظیفه را قانون اساسی تصریح کرده. نظارت نیز مراقبت نسبت به تداوم شرایط است. وظیفه سوم نیز صیانت از جایگاه ولایت و حمایت از رهبری است. این وظایف را مجلس خبرگان کاملا انجام داده است.

موضوع تعیین رهبر آینده را امروز مقام معظم رهبری مطرح کردند. چه ضرورتی داشت به این موضوع اشاره شود؟

وظیفه اصلی خبرگان تصمیم گیری در مقطع مورد ضرورت بر اساس وظیفه الهی بود. کاری که بعد از رحلت امام انجام شد و امیدی که در دل مستضعفان جهان ایجاد شد، مجلس خبرگان بررسی کردند و در بحث کارشناسی رسیدند به جانشین به حق امام که مقام معظم رهبری است. هر روز که می گذرد؛ بر دقت بر این انتخابات، می رسند. انشالله خداوند متعال عمر با برکت و با عزت بر مقام معظم رهبری عنایت کند ولی مجلس خبرگان مانند پادگان آماده و مجهزی است که ممکن است جنگی نباشد، ولی این پادگان امیدبخش است که امروز اسلامیت و جمهوریت نظام، تضمین تداوم این دو است. این خط سیری بود که مقام معظم رهبری فرمودند امروز مجلس خبرگان رهبری باید انقلابی فکر کند، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند. این مهم است برای برخی از جریاناتی که در برخی مجلس برای تصمیم گیری ایجاد می شود، این مجلس منزه باشد. روحیه انقلابی بسیار مهم است.

برخی تلاش می کنند خبرگان وارد بحث بازیهای سیاسی و طیفی شوند. به خصوص نتایج خبرگان پنجم را اینطور تفسیر می کنند. درون خبرگان چنین فضایی است؟

مسئله گروه بازی ها و جریانات سیاسی که در مجالسی مانند مجلس شورای اسلامی می بینیم در خبرگان واقعا نداریم. در نوع انتخابات نیز مردم دیدند که با مجلس همزمان شد و برخی مسایل ایجاد شد، ولی انتخابات خبرگان متفاوت از سایر انتخابات است. در انتخاب اعضای رئیسه، که هر دو سال یک بار انجام می شود طیف بندی مصطلح سیاسی نداریم. ممکن است هر کسی نظری داشته باشد ولی طیف بندی و فراکسیون در مجلس خبرگان نداریم.

این که می گویند خبرگان پنجم با ادوار قبلی متفاوت است، منظور چیست؟

فکر می کنم عمل انقلابی از شاخص های دوره پنجم است. اصولا سیاسیون بعضا قلم می زنند و گمانه زنی می کنند. این در دوره چهارم نیز بود. ولی وقتی در خبرگان یک تصمیم گیری می شد، مرحوم آیت الله مهدوی کنی زمانی رئیس بود. زمانی آیت الله مشکینی رییس بود. ریاست یک کاندیدا بیشتر نداشت. اصولا یک سری از طیف بندی های سیاسی نمی گویم فضایش نیست یا در بین سیاسیون مطرح نمی شود، ولی اصولا در مجلس خبرگان چنین چیزی نمی بینیم.

 مردم از خبرگان انتظار دارند مسایل به مسئولان منتقل شود. در نشست آقای نوبخت هم گزارش اقتصادی بود. این پل که انعکاس مشکلات مردم به مسئولان توسط مجلس خبرگان است، شکل گرفته؟

اعضای مجلس خبرگان، امنای ملت هستند و ارتباط با مردم دارند. در هر اجلاس 15 نفر صحبت می کنند که تمام اینها دغدغه های مردم است. مثلا امام جمعه یک شهر، ملجا مردم است. تمام دغدغه های مردم پیش او می آید. سخنران ها نیز متناسب با این موارد دعوت می شوند. آقای نوبخت که در این اجلاس حضور پیدا کردند، دغدغه خبرگان این بود که دولت در زمینه اقتصاد و به خصوص اقتصاد مقاومتی چه کرده. کاملا مسایل به صورت شفاف مطرح می شد. البته جلسات غیر علنی است ولی اخبار بیرون می آید. آقای نوبخت گزارشهایی درباره اقتصاد مقاومتی داشت. آقایان معتقد بودند دولت باید بیش از این در جریان مشکلات معیشتی مردم باشد. به ویژه در روستاها و نقاط مرزی. عزیزان در مناطق دور افتاده مشکلاتی را دیدند. آقای نوبخت هم مشکلات را یادداشت کرد. در مجموع این وضعیت اقتصادی، پاسخگوی نیاز مردم نیست و راه حل را بیان کردند که در دست توانای ملت ایران وجود دارد. هیچ راهی برای برون رفت از وضعیت فعلی جز پای بندی به سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیست و دولت نیز بارها اعلام کرد اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم. آقا نیز بیان کردند یک قرارگاه باید باشد و یک فرماندهی این کار را مدیریت کند. دشمن نمی خواهد ملت ایران رشد کند. این یک جنگ است و نیاز است قرارگاه داشته باشیم. محصول جلسه از صحبت آقای نوبخت و سایر مهمانان و اعضای خبرگان این بود که باید با تمام وجود در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

شما هنوز دادستان کل کشور هستید؟

روزهای پایانی این ماموریت را هستم. ریاست محترم قوه قضاییه رایزنی هایی را برای دادستانی کل آینده شروع کرده اند و ظرف چند روز آینده تصمیم می گیرند. ما آمادگی داریم مسئولیت دادستانی را محول به عزیز دیگری کنیم. تصمیم با ریاست قوه قضاییه است. اینها گمانه زنی های رسانه ای است.

درباره جلوگیری از زمین خواری چه تمهیداتی را در نظر دارید؟

یک پیش نویس قانونی برای مبارزه با این پدیده نهایی شده است و در این جلسه مشترک قوه قضاییه و مجلس در مجلس مطرح است. این طرح با نظر سه قوه است و اشکالات قانون قبلی در آن برطرف شده.

این همان طرح اصلاح اراضی است؟

این طرح جلوگیری از تغییر غیرقانونی اراضی باغات و کشاورزی است که اصلاح شده که بتواند با موارد تخلفات برخورد کند. این قبلا در مجلس رفته بود ولی نظر قوه قضاییه اخذ نشده بود. در چند ماه گذشته در جلسات کارشناسی مطرح شد و امیدواریم آنچه تهیه شد مشکلات قبل را نداشته باشد و گامی جهت تغییر کاربری های اراضی باشد.

یک بحثی این روزها خیلی خبرساز شده که ماجرای قاچاق میوه است. دادستانی درباره قاچاق میوه ورود کرده؟

اگر بحث ما از اقتصاد ملی، مبتنی بر تولید ملی است، قطعا قاچاق مخالف تولید ملی است. قاچاق استقلال کشور را از بین می برد. بسیاری از بخشهای قضایی درگیر قاچاق کالا هستند. برخورد با قاچاق از اصول اصلی است که باید در اقتصاد مقاومتی مورد بررسی است. گیر کار است که قاچاق از لحاظ اقتصادی نباید برای قاچاقچی صرفه کند. تا قاچاق صرفه داشته باشد، بسیاری از بنیادها را مورد تهدید قرار می دهد. قانون جلوگیری از قاچاق کالا نیز اجرایی نمی شود. اشکالات عدیده ای دارد. از دادستانی آماری درباره قاچاقها داریم ولی باید وقتی در بازار می روید، ثمره این مبارزه را ببینید. یک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم که زیر نظر رئیس جمهور است. این ستاد باید جدی تر وارد میدان شود. چون قاچاق نابود کننده تولید و اقتصاد ملی است.

درباره شبکه های اجتماعی نیز انگار دیگر جلسات مربوطه تشکیل نمی شد. درباره تلگرام نیز قرار است برخی مسایل غیراخلاقی را دنبال می کنند. جمع بندی جدیدی درباره شبکه های اجتماعی داشتید؟

شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده که روسای سه قوه در آن حضور دارند. مسئله بسیار مهمی است. اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم یقین بدانید افکار، اخلاق، عملکردها، وضعیت روانی و اخلاقی جامعه و نیز امنیت اخلاقی و اجتماعی ما تهدید می شود. همه دنیا، می دانند باید این شبکه ها را کنترل کنند. گاهی نیز شما درباره انگلیس و اروپا یا برخی کشورهای آسیایی می شنوید که فلان شبکه را فیلتر کردند. فیلترینگ هوشمند موثر است ولی باید بالاتر از این کار را باید انجام دهیم. اگر این شبکه ها می خواهند در ایران اسلامی فعال باشند باید سرورهایشان را داخل بیاورند تا وزارت ارتباطات ما بتوانید روی آنها مدیریت کند. وقتی یک اتوبان داریم ولی هیچ کنترلی روی این نمی شود، قطعا هزاران مشکل پیش می آید. الان در این شبکه ها حریم خصوص خانواده ها مورد تجاوز قرار می گیرد. شکایت هایی که پلیس فتا دنبال می کند این را نشان می دهد. گاهی در این شبکه ها مسایل ضد اخلاقی و ضد دینی دنبال می شود، ولی مسئله فراتر از این حرفهاست و بحث امنیت ملی است. چند میلیون کاربر حضور دارند که مدیریت بر آنها نگاه امنیت ملی می طلبد. برخی با نگاه امنیت ملی به این مسئله نگاه نمی کنند. همه باید بدانند شبکه های اجتماعی باید قوانین جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسند. طبیعتا هر شبکه ای که نمی خواهد این را دنبال کند باید مسدود شود.

شما رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما هستید. عملکرد صدا و سیما در انتخابات چطور بود؟

عملکرد صدا و سیما قابل تقدیر است. مسئولیتم در شورای نظارت بر صدا و سیما نیز روزهای پایانی خود را طی می کند. برداشت دوستان ما در دبیرخانه شورای نظارت، این است که حرکت صدا و سیما در جهت انتخابات، قابل تقدیر است.

درباره مسئولیت جدید و تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) که اخیرا خدمت شما تقدیم شد، دستورالعملی را حضرت آقا مشخص کردند که مهم است. چه افقی را درباره کار خودتان پیش بینی کردید؟

من به درگاه خداوند متعال شکرگزارم نسبت به عنایت حضرت رضاعلیه السلام و اعتماد مقام معظم رهبری و امیدوارم مشمول عنایات خاصه حضرت ثامن الحجج علیه السلام قرار داشته باشم و دعای مردم را به عنوان خدمتگزاری صادق حرم مطهر ایشان نیاز داریم. 7 بند فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار بنده است. مهمترین آن نیز توجه به فقرا و مستمندان است و در ذهنم مواردی را بر این اساس برنامه ریزی کرده ام و از برخی عزیزان نیز کمک گرفته ام. هر عزیزی نیز می تواند در این باره کمک کند، نیازمند هستیم. زائر محوری نیز در این باره مهم است و امیدواریم همه امکانات برای زائران حضرت مهیا باشد. امیدواریم توفیق داشته باشیم اقدامات مرحوم حضرت آیت الله طبسی را دنبال کنیم.

منبع: خبرآنلاین

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 11:55

نوزدهمین و آخرین اجلاسیه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، امروز و به ریاست آیت‌الله محمد یزدی برگزار شد. در مدت جلسه علنی، لحظه ورود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مجلس و واکنش آیت‌الله جنتی مورد توجه عکاسان و خبرنگاران قرار گرفت.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 11:55

آخرين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری آغاز شد

آخرين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري دقايقي پيش آغاز شد.به محض ورود آيت الله هاشمي رفسنجاني كه در انتخابات دور پنجم هم راي بالايي را كسب كرده و نفر اول پايتخت شده است، سه رديف اول مجلس به احترام او از جا بلند شدند.

آفتاب :

سرویس سیاسی- دقايقي پيش آخرين اجلاس مجلس چهارم خبرگان رهبري با حضور اعضا آغاز به كار كرد. 

به گزارش خبرنگار «آفتاب»، به محض ورود آيت الله هاشمي رفسنجاني كه در انتخابات دور پنجم هم راي بالايي را كسب كرده و نفر اول پايتخت شده است، سه رديف اول مجلس به احترام او از جا بلند شدند.

آيت الله هاشمي به محض ورود به جايگاه هيات رييسه نيز سلام كرد و سپس زنگ شروع به‌كار جلسه توسط آيت‌الله يزدي رييس مجلس خبرگان كه در انتخابات اخير خبرگان موفق به كسي راي نشده است، زده شد.

از ديگر حواشي جلسه امروز صندلي خالي آيت‌الله مصباح يزدي است كه برخلاف هميشه كه از پيش از آغاز جلسه در كنار آيت‌الله جنتي در رديف آخر پر مي‌شد، اين بار خالي است. آيت‌الله مصباح يزدي هنوز به اجلاس خبرگان نيامده است.

حسن روحاني رييس‌جمهور هم كه راي بالايي را در انتخابات اخير خبرگان كسب كرده است براي ورود به اجلاس بيرون از جلسه منتظر پايان قرائت قرآن ماند و پس از آن در رديف اول در كنار آيت‌الله هاشمي نشست. اعضاي خبرگان به احترام رييس‌جمهور نيز از جا بلند شدند.

* آيت‌الله مصباح يزدي با تاخير 15 دقیقه‌ای وارد جلسه شد.

آيت‌الله‌يزدی: خوشبختانه رای نياوردم

آيت الله شيخ محمد يزدي گفت: خوشبختانه من راي نياوردم و درآینده در خدمت شما نيستم. وی همچنین درباره شایعه‌هایی مبنی‌بر انصراف برخی منتخبان انتخابات مجلس خبرگان در تهران به‌نفع وی، توضیح داد: آنچه به نقل از من در مورد كنار رفتن ديگران براي ورود من به مجلس داشتند دروغ است. اين مواردي كه در سايت‌ها مي‌زنند از روي بي‌تقوايي است.(ادامه در اینجا)

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 105 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 11:55

عضو ارشد تیم پیشین هسته ای کشورمان در مقاله ای، پنج پیشنهاد در مورد سیاست ایران تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ارائه داده است.

آفتاب :

سید حسین موسویان معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران و محقق و مدرس در دانشگاه پرینستون آمریکا در مقاله ای در مجله دیپلمات پنج پیشنهاد در مورد سیاست ایران تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ارائه داده است: 

رقابت‌های انتخاباتی آمریکا روز به روز جدی تر میشود و برای ما مهم این است که پیروزی کدامیک از کاندیداهای موجود چه تأثیری بر منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت؟ قطعا زود است که بتوان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی کرد.در اردوگاه جمهوریخواه، دونالد ترامپ ، تدکروز و مارکو روبیو و در اردوگاه دموکراتها هیلاری کلینتون و برنی سندرز جدی ترین کاندیداها هستند. البته بلومبرگ شهردار سابق نیویورک و میلیاردر معروف هم درحال بررسی است که به جمع کاندیداهای دمکرات بپیوندد یا خیر.

ابتدا شش نکته قابل توجه در مورد اردوگاه انتخاباتی دو حزب بزرگ آمریکا:

1-تقریبا اکثر کاندیداها به شعارهای پوپولیستی متوسل شده و کمتر طرحهای اساسی بدیعی در مباحث کاندیداها مشاهده میشود.

2- سطح مواضع تخریبی کاندیداها علیه یکدیگر بی سابقه است.

3-در اردوگاه جمهوریخواهان ، پدیده ای بنام دونالد ترامپ قدعلم کرده که مرکزیت نهاد حزب را به چالش کشیده است. نهاد حزب جمهوریخواه و لابی صهیونیستها مخالف ترامپ است . بااین وجود او میلیاردری است که بدون نیاز به حمایت مالی حزب و لابی صهیونیست، در شرایط فعلی درافکار عمومی محبوب ترین است. از طرف دیگر مرکزیت حزب و لابی صهیونیستها حامی روبیو است اما او درافکار سنجی ها در رده سوم قرار دارد.

4-در کمپ دموکراتها پدیده ای بنام سندرز چپ گرا ظهور کرده که با شعارهای سوسیالیستی، اصول نظام سرمایه داری آمریکا را به چالش کشیده و در عین حال بین جوانان و طبقه زیر متوسط محبوبیتی کسب کرده است. ضمن اینکه لابی صهیونیستها هم مخالف سندرز یهودی است.

5- هیلاری کلینتون مورد حمایت مرکزیت حزب دموکرات است اما او با دوچالش استفاده شخصی از ایمیل وزارت خارجه در دوران تصدیش و شائبه برخی از فسادهای مالی در بنیاد کلینتون مواجه است. در عین حال در صورت انتخاب اولین رییس جمهور زن آمریکا خواهد شد.

6-در شرایط فعلی حدود 30% آمریکاییها با حزب دمکرات،حدود 30% با حزب جمهوریخواه اما هنوز 40% مستقل از دوحزب فکر میکنند و لذا گرایش نهایی این 40% میتواند باعث نتایج غیرقابل پیش بینی انتخابات در پیش رو گردد.

اما پنج نکته راجع به کاندیداها و موضوع ایران:

1-جیک سولیوان نزدیکترین مشاور کلینتون در سیاست خارجی است. او در کاخ سفید بود و هماهنگ کننده مکالمه تلفنی اوباما-روحانی بودو تا یکسال قبل در مذاکرات هسته ای حضور داشت. بعد به دانشگاه یل رفت تا مقدمات فعالیت در کمپین کلینتون را فراهم کند. او در جلسات خصوصی گفته که سیاست هیلاری کلینتون نه به نرمی اوباما و نه به سختی بوش بلکه بینابین با مقداری گرایش به سمت اوباما خواهد بود.گری سیمور و رابرت آینهورن مشاورین هسته ای کلینتون هستند که هردو دست اندر کار مذاکرات و موافق برجام هستند.

2-یکی از اساتید دانشگاه پرینستون که بخوبی سندرز را میشناسد به من گفت که سندرز کاملا معتقد به مشی اوباما در مورد ایران و ضد نتانیاهوو طرفدار راه حل دو دولت فلسطینی و اسراییلی است.

3-هفته قبل در یک کشور آسیایی در کنفرانسی بودم که یک دیپلمات آمریکایی هم بود. من شنیده بودم که او در ستاد روبیو فعال است. در وقت تنفس از او پرسیدم که چه سیاستی را برای روبیو در مورد ایران طراحی کرده اید؟ او اول جا خورد که چگونه من خبر دارم. چون بنا نیست که دیپلماتهای شاغل در ستادهای انتخاباتی فعال باشند. بعد گفت که مارکو ربیو در مورد ایران سیاست حزب جمهوریخواه را دنبال خواهد کرد ، بسیار سخت تر از اوباما خواهد بود لاکن علیرغم شعارهای انتخاباتی اش، برجام را پاره نخواهد کرد، کانال مذاکره با ایران را نخواهد بست اما مثل کری به ایران حال نخواهد داد و خلاء ایجاد شده در روابط آمریکا و اسراییل را پر خواهد کرد.

4- ترامپ فردی قابل پیش بینی نیست اما اهل معامله است. علیرغم شعارهای تندش،اگر در کار اقتصادی با ایران و حل بحرانهای موجود منطقه ، جذابیتی ببینید بعید نیست که با ایران هم وارد معامله شود. 66% طرفداران ترامپ معتقدند که اوباما مسلمان است و حتی تبعه آمریکا هم نیست. در عین حال تدکروز بدترین گزینه است. او یک متعصب مذهبی عجیبی است حتی تندتر از بوش دوم درحدیکه خود جمهوریخواهان هم از روی کار آمدن او وحشت دارند.

5- در جریان دعوای داخلی آمریکا بر سربرجام، اکثر قریب به اتفاق سناتورهای دموکرات از باراک اوباما دربرجام حمایت کردند و ناچارا موقعیت خود را برای پیروزی در انتخابات آینده تضعیف کردند چون حمایت مالی صهیونیستها را در انتخابات بعدی از دست دادند. اکنون به قصد جلب حمایت مالی-سیاسی لابی صهیونیست ، در اعمال برخی تحریمهای جدید علیه ایران تحت عناوین تروریسم و حقوق بشر پیشقدم شده اند. لذا در این چند ماه در پیش رو با چالش لوایح تحریمهای جدید کنگره مواجه خواهیم بود.

اما پنج پیشنهاد در مورد سیاست ایران تا انتخابات آمریکا:

1- برجام را دقیق اجراء کند که بسیاری در آمریکا و اسراییل و عربستان برای خطای ایران لحظه شماری میکنند.

2- برای اینکه شکاف موجود در آمریکا در مورد ایران بعد از اوباما نیز حفظ شود، تهران باید برنامه داشته باشد تا اینکه اجماع گذشته علیه ایران در آمریکا تکرار نشود.

3- روند کاهش تشنج فعلی با آمریکا را ادامه دهد. تبادل زندانیان و آزادی ملوانان از جمله نمونه هایی هستند که هرچه بیشتر شود، کار رییس جمهور بعدی آمریکا در تشدید اقدامات خصمانه علیه ایران دشوارتر خواهد شد.

4- از فرصت باقیمانده حضور اوباما و جان کری بهره برداری حداکثری داشته باشد.اوباما چیزی برای از دست دادن ندارد و لذا آماده همکاریهای بزرگتری است. هر چه پیشرفت در روابط آمریکا و ایران در دوره اوباما بیشتر شود، مصیبت رییس جمهور بعدی برای تخریب روابط بیشتر خواهد شد. اوباما علاقه مند است که کوبا و ایران، میراث سیاست خارجی هشت سال ریاست جمهوریش باشد. درمورد لوایح تحریم کنگره هم، ضمن اینکه قدرت جلوگیری را نخواهد داشت، اما هرکدام به برجام مربوط شود را نیز وتو خواهد کرد.

5- اگر در فرصت باقیمانده ریاست جمهوری اوباما، بحران سوریه یا یمن یا عراق باهمکاری ایران و آمریکا آبرومندانه حل شود، کار رییس جمهور بعدی برای اقدامات ضد ایران را فوق العاده سخت خواهد کرد. 

منبع: خبرآنلاین

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 170 تاريخ : جمعه 21 اسفند 1394 ساعت: 23:31

گام دوم برای خوشحال کردن متقاضیان استفاده از وام 160 میلیون تومانی مسکن کاهش بهره و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط است.

آفتاب : پس از آن‌که شورای پول و اعتبار روز سه‌شنبه 11 اسفندماه وام‌های 80، 60 و 40 میلیون تومانی برای زوجین خانه اولی را دو برابر کرد، حالا همه منتظر هستند تا برای اثرگذاری بیشتر این وام‌ها سود تسهیلات کاهش یابد و مدت زمان بازپرداخت که هم‌اکنون 12 سال است بیشتر شود.

این موضوع ابتدا از سوی برخی کارشناسانی مطرح شد که معتقد بودند اقساط ماهیانه 2.3 میلیون تومانی وام 160 میلیون تومانی از توان بسیاری از زوج‌های جوان خارج است و سپس مسوولان وزارت راه و شهرسازی با تایید این دغدغه، بر لزوم مدت زمان بازپرداخت و کاهش نرخ سود وام‌ها تاکید کردند.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این‌باره ابراز امیدواری کرد با کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری در سال آینده نرخ بهره اقساط وام مسکن هم کاهش یابد.

گرچه تاکنون جزئیاتی از نحوه پرداخت این تسهیلات اعلام نشده است اما طبق شرایط قبلی یعنی با سود 14 درصد و دوره حداکثری 12 ساله برای بازپرداخت، متقاضی وام 160 میلیون تومانی با پرداخت به روش ساده باید ماهانه 2.3 میلیون تومان طی 144 ماه قسط پرداخت کنند. وام 160 میلیون تومانی نیز حدود 171 میلیون تومان سود به همراه دارد و در مجموع باید 330 میلیون تومان به بانک مسکن برگردانده شود.

رقم بالای اقساط عملا دایره دریافت کنندگان تسهیلات 160 میلون تومانی را کوچک می‌کند. شهریار شقاقی کارشناس مسکن در این‌باره می‌گوید: عدم شمولیت و میزان بالای اقساط، جامعه هدف این تسهیلات را محدود کرده است؛ به طوری که شاید حدود یک درصد جمعیت کشور بتوانند از این وام‌ها استفاده کنند.

هم‌چنین حسام عقبایی رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه وام های 60 میلیونی کمتر از 12 درصد ارزش بهای یک آپارتمان را تامین می کرد گفته است: اگرچه افزایش سقف تسهیلاتی که در این طرح پیش بینی شده مناسب است اما محدود کردن آن به زوج های جوان شمولیت دهک های درآمدی به ویژه درآمدهای پایین را کاهش می دهد و اگرچه نمی توان درصدی معین برای متقاضیانی که در این طرح مشمول می شوند را تعیین کرد اما باید گفت درصد زیادی از متقاضیان واقعی مسکن را پوشش نمی دهد.

اما چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به هدف‌گذاری‌های دیگر وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و همچنین افزایش زمان بازپرداخت اقساط، گفته است: دستیابی به این اهداف به افزایش سطح توانمندی و توان‌پذیری خانوارها می‌انجامد و گروه‌های بیشتری می‌توانند متقاضی دریافت تسهیلات مسکن شوند؛‌ به این معنا که با افزایش زمان بازپرداخت اقساط و کاهش نرخ سود تسهیلات، مبلغ اقساط پرداختی از سوی خانواده‌ها کاهش می‌یابد و دامنه دهک‌های توانمند در بازپرداخت اقساط، بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مهیاسازی زمینه اقتصاد قدرتمند در فضای اقتصاد کلان کشور برای دستیابی به دو هدف مذکور به دلیل در هم‌آمیختگی اقتصاد کلان و خانوار در بخش مسکن، ادامه داد: با این حال در تلاشیم تا گام به گام در آینده نزدیک، هم نرخ سود تسهیلات کاهش یابد و هم زمان بازپرداخت اقساط طولانی‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، چگنی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مخالفت بانک مرکزی با افزایش زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن بانک مسکن به دلیل احتمال ضربه خوردن مناسبت‌های بین بانک‌ها، تصریح کرد: ممکن است در ابتدای اجرای این طرح، مدت زمان بازپرداخت اقساط همین ۱۲ سال فعلی باقی بماند؛ اما در ادامه اجرای آن تلاش می‌شود تا دوره زمانی اقساط بیشتر شود چرا که در مصوبه شورای پول و اعتبار گفته شده که از محل مصارف و منابع بانک‌ها می‌بایست منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح، تأمین شود؛ اگر بانک‌ها با گشایشی که در اقتصاد کلان کشور در سال آینده ایجاد می‌شود بتوانند افزایش سرمایه بدهند، امکان اجرای این طرح در سایر بانک‌ها همزمان با کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط وجود دارد. البته اگر بتوانیم این افزایش را در حد ۲ تا ۳ سال عملیاتی کنیم، باز هم تا حدود زیادی از مبلغ اقساط کاهش می‌یابد. بازار مسکن نیاز به این افزایش زمان بازپرداخت اقساط دارد.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 185 تاريخ : جمعه 21 اسفند 1394 ساعت: 23:31

مانورهای عجیب مانند حرکت در ارتفاع بسیار پایین همیشه مورد علاقه دوستداران فناوری‌های نظامی بوده است. در این فیلم می‌توانید بعضی از مانورهای جنگنده‌های جهان که برای خیلی‌ها وحشت‌آفرین است ببینید.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 126 تاريخ : جمعه 21 اسفند 1394 ساعت: 23:31

براي نخستين بار يك ليست انتخاباتي در تهران توانست تمام كرسي‌هاي نمايندگي را كسب كند، آن هم بدون رفتن حتي يك نفر به دور دوم.

آفتاب :

دور دوم انتخابات بعد از مجلس هفتم براي تهراني‌ها عادت شده بود. آمدن ليست اميد به صحنه رقابت اما باعث شد تا پايتخت‌نشينان اين عادت ١٢ ساله را ترك كنند.

به گزارش آفتاب، رقابت امسال حداقل در پايتخت رقابت تمام و كمال ليست‌ها بود. دو ليست اصلي، هر كدام با ٣٠ چهره توانستند تمام جايگاه‌هاي ٦٠ نفر اول انتخابات را اشغال كنند؛ ليست اميد تمام ٣٠ رتبه اول و ليست اصولگرايان تمام ٣٠ رتبه دوم را. در اين ميان البته ليست صداي ملت هم بازي خودش را داشت. حالا اما با مشخص شدن نتيجه نهايي انتخابات، آمارها مي‌توانند حكايت‌هاي جالب توجهي را از رقابت هفتم اسفند بازگو كنند. اينكه مجموع حركت هر كدام از ليست‌ها چقدر توانسته بود با اقبال عمومي مواجه شود.

ليست‌هاي انتخابات؛ آراي يكدست مردم

تحليل آمارهاي انتخاباتي نشان مي‌دهد كه ليست اميد توانسته در تهران اقبال عمومي نزديك به ٤٠ درصد مردم را جلب خود كند. آن هم با بهره‌گيري از چهره‌هايي كه تعداد زيادي از آنها شهرت چنداني بين عموم مردم نداشتند. تحولات اما اتفاقات انتخاباتي را به سمتي برد كه يك ليست براي نخستين‌بار در همان دور اول، تمام كرسي‌هاي پايتخت را بگيرد و كار را تمام كند. اما اصولگرايان از رتبه ٣١ تا ٦٠ جدول توزيع آرا، توانسته‌اند به‌طور متوسط بيش از ٢٦‌و‌نيم درصد آرا را به خود اختصاص دهند.

ليست‌های تهران چند‌درصد رای آوردند؟/چندنفر از یاران احمدی‌نژاد وارد مجلس شدند؟

اما در حالي كه تمام چهره‌هاي ليست اميد توانسته بودند از سقف راي ٢٥درصد بگذرند، در ميان اصولگرايان تنها ٥ نفر موفق به كسب بيش از يك چهارم آراي پايتخت شدند. به عبارتي در صورت ناديده گرفتن راي تمام فهرست اميد، با همين ميزان راي در پايتخت تنها ٥ نفر از فهرست اصولگرايان در دور اول امكان ورود به پارلمان را داشتند. اين تقريبا برابر با همان آمار دور قبلي انتخابات است. انتخاباتي كه به صورت تمام و كمال بين خود اصولگرايان برگزار شد و در دور اول آن تنها ٦ نفر مجوز ورود به بهارستان را دريافت كردند.

از صداي ملت تا ليست آرا

اما در اين ميان وضعيت فهرست صداي ملت هم جالب است. فهرستي كه ٩ نفر از چهره‌هاي آن وارد مجلس شده‌اند. ٩ نفري كه همگي مشترك با ليست اميد بودند. همين وضعيت هم موقعيت ليست صداي ملت را در اين انتخابات به دو نيمه كاملا متفاوت تقسيم كرد. از مجموع ١١ ميليون و ششصد و نود و ٣ هزار و چهل راي اين ليست، سهم افراد غير مشترك با ليست اميد تنها ٢٦٧ هزار و نهصد و دو راي است. به عبارتي تنها دو درصد از راي به دست آمده توسط افراد حاضر در اين فهرست. همين هم نشانه ديگري از قدرت دوقطبي ليست اميد و ليست اصولگرايان در انتخابات هفتم اسفند است. نكته قابل توجه ديگر شايد راي برخي از چهره‌هاي شناخته شده سياسي در تهران باشد. چهره‌هايي كه با وجود سابقه‌اي كه داشتند نتوانستند از بيش از ٣ ميليون و ٤٠٠ هزار راي تهراني‌ها، بيشتر از ٥ هزار راي به نام خود ثبت كنند.

اين اتفاق را هم مي‌توان در راستاي همان آراي ليستي در پايتخت تجزيه و تحليل كرد. آرايي كه تعداد بسيار زيادي از نامزدها حتي با سوابق طولاني قبلي را زير سايه ٦٠ نفر اول تهران از دو فهرست اصلي برد. شكاف بين راي نفر شصتم در اين فهرست يعني محمد كاظمي اردكاني با نفر شصت و يكم هم همين مطلب را گواهي مي‌دهد. آنجا كه به يكباره عدد راي تهراني‌ها از بيش از ٦٢٦ هزار راي به نفر شصتم به دره ٨٠ هزار راي داده شده به نفر شصت و يكم سقوط مي‌كند. فاصله‌اي كه در هيچ‌كجاي ديگر جدول پخش آراي تهران بين دو نفر كه بلافاصله پشت سر هم هستند، تكرار نشده است. فاصله بيش از نيم ميليون راي بين آخرين نفر فهرست اصولگرايان با نخستين نامزد خارج از دو فهرست اصلي، نشان مي‌دهد كه ائتلاف‌ها در روز هفتم اسفند چقدر مهم بوده‌اند.

نتيجه احمدی‌نژادی‌ها

اما تجزيه و تحليل راي اعضاي دولت احمدي‌نژاد هم شايد خالي از لطف نباشد. ١٥ نفر از مديران و وزراي دولت او در صف اين انتخابات قرار گرفتند و از جمع آنها هماي سعادت تنها بر شانه چهار نفر نشست. يك نفر هم البته در تبريز به دور بعدي راه يافته است. مهم اما اين است كه از ٩ وزير و مدير عاليرتبه دولت احمدي‌نژاد در تهران هيچكدام موفق به حضور در مجلس دهم نشده‌اند. احمدي‌نژادي‌هاي رقابت هفتم اسفند توانسته‌اند به‌طور متوسط كمي بيش از ٢٠درصد آراي حوزه‌هاي انتخابيه خود را به دست بياورند. آماري كه در دوره قبل انتخابات بيش از دو برابر اين بود و باعث شد تا چهار وزير و يك معاون احمدي‌نژاد به تركيب بهارستان راه پيدا كنند.

ليست‌های تهران چند‌درصد رای آوردند؟/چندنفر از یاران احمدی‌نژاد وارد مجلس شدند؟+جدول

منبع: اعتماد

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 9:34

«پیت بول» سگی با نژاد آمریکایی است که در خود کشور آمریکا با وجود عادی بودن حضور سگ ها، پرورش و نگهداری آن حتی برای نگهبانی هم ممنوع است. در حالی که این سگ خطرناک آزادانه در کشورما پرورش پیدا کرده و به فروش می رسد.

سگ آدمخواری که نگهداری آن در ایران ممنوع نیست!

حیوانی که با پوزه بند حمل می شود

این سگ که بیشتر از هرکسی به کار قاچاقچیان و خلافکاران می آید لقب «جنگجوی شکست ناپذیر» را در میان تمامی نژادها به خود اختصاص داده است. احتمالا این قشر برای اینکه کسی مزاحم کارشان نشود این سگ را به عنوان نگهبان انتخاب می کنند. سر این حیوان مستطیل شکل و گونه های پهنی دارد تا فک بزرگ و قدرتمندش در ان به خوبی قرار بگیرد. این حیوان وحشی دارای بدنی عضلانی، قدرتمند و چابک است و هنگام حمله به دیگر موجودات ابتدا به گردن آنها حمله ور می شود و تلاش می کند سرآنها را جدا کند. دندان های قیچی مانند و فک قوی این حیوان باعث شده که هنگام جابه جایی حتما به «پوزه بند» حمل شود تا در صورت عدم کنترل نتواند به دیگران آسیب برساند.

سگ آدمخواری که نگهداری آن در ایران ممنوع نیست!

پیت بول در کدام کشورها ممنوع است؟

خصوصیات وحشیانه این سگ آمریکایی باعث شده که بسیاری از کشورهای جهان آن را ممنوع اعلام کنند و نگهداری از آن فقط در شرایط خاص و با اعمال محدودیت های جدی همراه باشد. کشور فرانسه، لهستان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، دانمارک، رومانی، سوئد، پرتغال، آمریکا، کانادا، ونزوئلا، پورتوریکو، اکوادر، استرالیا، فنلاد، نروژ، روسیه، اوکراین، بلاروس، ترکیه و سنگاپور از جمله کشورهایی هستند که این سگ را ممنوع اعلام کرده اند. این درحالی است که این پیت بول در ایران به آسانی به فروش می رسد.

سگ آدمخواری که نگهداری آن در ایران ممنوع نیست!

نمایش خونین سگ های وحشی

 تماشای صحنه های وحشیانه حمله سگ ها به یکدیگر و تکه پاره شدن شان حالا تفریح عده ای است که حتی حاضرند برایش پول پرداخت کنند. به طوری که در چند روز گذشته یکی از این قبیل فیلم ها به شکل گسترده ای منتشرشد. در این فیلم یکی از سگ ها توانست باقی سگ های دیگر را در مسابقه شکست دهد در پایان این مسابقه خونین نیز صاحبان سگ های شکست خورده به سگ پیروز و صاحبش حمله برده و هردو را به کشتن دادند تا این پیروزی خونین برایشان سرانجام خوبی نداشته باشند. سگ پیت بول یکی از سگ هایی است که پای ثابت این برنامه های وحشیانه است. این سگ وحشی خصوصیتی دارد که با وجود وارد کردن صدمات و آسیب های جدی به طرف مقابلش دست از مبارزه برنمی دارد. برای همین خیلی عجیب نیست اگر بشنویم تاکنون نوزادان و کودکان بسیاری در گوشه گوشه های جهان خوراک یک وعده ای این حیوان شده اند.

سگ آدمخواری که نگهداری آن در ایران ممنوع نیست!

توله یک ماهه یک تا دو نیم میلیون تومان

در فضای مجازی سایت های زیادی هستند که به صورت حرفه ای در فروش سگ و حیوانات فعالیت می کنند. پیت بول نیز یکی از این خریدهای محبوب است که به عنوان سگی مناسب برای نگهبانی در این تبلیغات حضور دارد و در قیمت های مختلفی فروخته می شود. یکی از فروشندگان که با او تماس گرفتیم درباره پیت بول گفت: « این نوع سگ بیشتر برای نگهبانی خریداری می شود. اما عده ای هم برای پرورش اندام لذت بردن از اندامش می برند! قیمت ها برای یک توله یک ماهه از ۲میلیون و ۳۰۰ هزارتومان شروع می شود و همین الان در حوالی تهران مانند کرج و شهریار پرورش و نگهداری می شود. اینکه می گویند این حیوان وحشی است کاملا دروغ و شایعه است. این حیوان به انسان به هیچ وجه آسیب نمی گذارد و فقط در مقابل حیوانات دیگر واکنش های عصبی نشان می دهد.»

اما یکی دیگر از فروشندگان که این حیوان را با قیمت پایین تری نسبت به بقیه داشت درباره این حیوان و نگهداری از آن به ما گفت: « بله کاملا درست است این حیوان واقعا وحشی است و در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع است. اما در ایران به این شکل نیست. شما در آمریکا ماری جوآنا داشته باشید جرم است اما در انگلیس اینطور نیست. الان بعضی هستند که در خانه شان شیر هم نگه می دارند. شیر هم ممکن است آدم بخورد. این سگ بیشتر خاصیت نگهبانی دارد اما خب عده ای هستند که برای نگهداری به صورت خانگی آن را می خرند. بالاخره هرکس یک سلیقه ای دارد.»

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 9:34

«احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه به همراه همسرش بامداد شنبه در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

آفتاب : به گزارش جام نیوز، «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه به همراه همسر خود بامداد شنبه در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران و در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.
پوشش همسر نخست وزیر ترکیه در تهران +عکس

پوشش همسر نخست وزیر ترکیه در تهران +عکس

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 9:34

سه خواهر، با انگیزه نامعلوم، دست به مرگ خودخواسته زدند. دستور تحقیقات بیشتر از سوی بازپرس جنایی صادر شد.

آفتاب :

دیروز، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از مرگ سه دختر بر اثر گازگرفتگی خبر داد. او به ماموران گفت: سه خواهرم مجرد هستند، لحظاتی قبل به خانه رفتم که متوجه بوی شدید گاز شدم. داخل خانه با جسد سه خواهرم مواجه شدم.

بدنبال این خبر، تیم جنایی راهی محل شده و با جسد سه دختر جوان روبه رو شدند. بررسی های اولیه کارآگاهان نشان می‌دهد که سه خواهر با باز کردن شیر گاز شهری، دست به مرگ خود خواسته زده اند.

بازپرس ایلخانی، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و تحقیقات بیشتر در این رابطه را صادر کرد.

تصویری از خودکشی دسته‌جمعی سه خواهر

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 16:52

سه خواهر، با انگیزه نامعلوم، دست به مرگ خودخواسته زدند. دستور تحقیقات بیشتر از سوی بازپرس جنایی صادر شد.

آفتاب :

دیروز، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از مرگ سه دختر بر اثر گازگرفتگی خبر داد. او به ماموران گفت: سه خواهرم مجرد هستند، لحظاتی قبل به خانه رفتم که متوجه بوی شدید گاز شدم. داخل خانه با جسد سه خواهرم مواجه شدم.

بدنبال این خبر، تیم جنایی راهی محل شده و با جسد سه دختر جوان روبه رو شدند. بررسی های اولیه کارآگاهان نشان می‌دهد که سه خواهر با باز کردن شیر گاز شهری، دست به مرگ خود خواسته زده اند.

بازپرس ایلخانی، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و تحقیقات بیشتر در این رابطه را صادر کرد.

تصویری از خودکشی دسته‌جمعی سه خواهر

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 192 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 11:32

یکی از روزنامه‌های صبح امروز کشور گزارشی از صحبت‌های توهین‌آمیز و بی‌ادبانه یک نماینده فعلی مجلس - که برای مجلس دهم هم رأی آورده - منتشر کرده و نوشته است که این سخنان آنقدر سخیف است که نمی‌توان بخش‌هایی از آن را منتشر کرد!

آفتاب :

 روزنامه «قانون» در این گزارش، قسمت‌هایی از صحبت‌های «نادر قاضی‌پور» را منتشر کرده و از وی بخاطر این اظهارات به شدت انتقاد کرده است. در پایان این گزارش آمده که قاضی‌پور چنین اظهاراتی را تکذیب کرده و این در حالی است که روزنامه قانون نوشته که فیلم این اظهارات موجود است.

به گزارش آفتاب، این روزنامه در ادامه نوشته است: مجلس نهم ویژگی‌های خاص فراوانی د‌اشت؛ د‌ر آن برخی نمایند‌گان مسئولان را تهد‌ید‌ به مرگ کرد‌ند‌، تهمت زد‌ند‌، خلاف منافع ملی و مرد‌م کار کرد‌ند‌. امروز ولی یک نمایند‌ه از همان جنس د‌ر میتینگ انتخاباتی خود‌ د‌ر حضور تعد‌اد‌ زیاد‌ی از مرد‌ان و زنان ارومیه سخنان سخیفی را به زبان آورد‌ه است که نوشتن آن مشکل و شنید‌ن آن تأسف‌بار است.

ترویج بی‌اخلاقی

ناد‌ر قاضی‌پور، نمایند‌ه مرد‌م متد‌ین ارومیه، د‌ر اقد‌امی ناشایست نه‌تنها به یک روحانی و نمایند‌ه مجلس اتهام‌های بی‌محتوایی زد‌ه‌ است، بلکه به زنان و د‌ختران کشور نیز توهین ‌کرد‌ه است. قاضی‌پور د‌ر اد‌عایی سخیف به نقل خاطره‌ای از قد‌رت‌الله علیخانی‌، نمایند‌ه‌ مرد‌م قزوین د‌ر مجلس هشتم می‌پردازد. د‌ر این اظهارات که ما از انتشار قسمت‌هایی از آن شرم د‌اریم، همچنین می‌گوید‌: «من نمایند‌ه‌ ملتم نه نمایند‌ه‌ چهارتا گرد‌ن کلفت. من نوکر مسئولین نیستم. کیفشان را حمل نمی‌کنم و تعریفشان نمی‌کنم. شما د‌ر د‌و ساعت به من 200 هزار رأی د‌اد‌ید‌. برای اینکه مرا ... کنید‌ تا به جان این مسئولان بیفتم. می‌گویند‌ یک روز پسر بچه‌ای را ختنه می‌کرد‌ند‌، د‌ختر بچه‌ای آن طرف د‌اشت گریه می‌کرد‌. گفتند‌ تو چرا گریه می‌کنی؟ گفت: (...)!

فحاشی

وی د‌ر اد‌امه با توهین به نامزد‌هایی که برای انتخابات اعلام حضور کرد‌ه‌بود‌ند‌ می‌گوید‌: «مملکت را به آسانی به د‌ست نیاورد‌ه‌ایم که هر روباه و بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا. مجلس جای کره الاغ نیست! ... مجلس جای زنان نیست؛ جای مرد‌ان است. بفرستید‌ سرشان بلا بیاورند‌ تا آبرویتان برود‌؟!

مبلغ پان‌ترکیسم

وی د‌ر اد‌امه با بیان سخنانی که پان‌ترکیست‌های افراطی به آن معتقد‌ند‌، افزود‌: «ارومیه اول شر و آخر خیر است. خط مقد‌م است. من نه، ولی مجلس را د‌ست بچه‌ها ند‌هید‌! د‌ست سوسول ند‌هید‌! د‌ست کسی که نمی‌تواند‌ خود‌ش را نگه د‌ارد‌ ند‌هید‌! من لهجه د‌ارم و به لهجه‌ام هم افتخار می‌کنم. آنهایی که فارسی حرف می‌زنند‌ چه ...ی خورد‌ه‌اند‌ تا به حال؟»

اعتراض تشکل زنان و امام جمعه

جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه‌ ارومیه، د‌ر واکنش به این سخنان بیانیه‌ای صاد‌ر کرد‌ و همچنین حجت الاسلام سید‌مهد‌ی قریشی، امام ‌جمعه‌ ارومیه د‌ر خطبه‌های نماز جمعه به این اظهارات واکنش نشان د‌اد‌ه و گفته: «گلایه‌ای از طرف خود‌م و ملت د‌ارم از کسانی که خود‌ را کاند‌ید‌ا معرفی کرد‌ند‌ و بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی را د‌ر سخنان‌شان نهاد‌ینه کرد‌ند‌. با عرض معذرت، این جایگاه، جایگاه مقد‌سی است ولی باید‌ حقایق و واقعیت‌ها را عرض کنم. این روش خد‌اپسند‌انه و صحیحی نیست. حتی بعضی از واقعیات هست ولی انسان نباید‌ به زبان آورد‌. توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه‌ اسلامی نیست».

تکذیب قاضی‌پور

این فرد‌ د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار «قانون» اظهارات را تکذیب می‌کند‌، ولی قاضی‌پور با این حجم سخنان توهین‌آمیز و خلاف شرع، هم نمایند‌ه مجلس نهم بود‌ه و هم د‌ر این د‌وره برای نمایند‌گی رأی آورد‌ه است.

این اقد‌امات که فیلم آن هم موجود‌ است و این نمایند‌ه‌ نمی‌تواند‌ به‌راحتی از زیر بار آن شانه‌ خالی کند‌، هم باید‌ د‌ر شورای‌ نظارت بر نمایند‌گان که د‌ر این د‌وره از مجلس بسیار ضعیف عمل‌ کرد‌ بررسی شود‌ و هم شورای‌ محترم نگهبان د‌رباره تأیید‌ چنین فرد‌ی به مرد‌م پاسخگو باشد‌؛ چراکه بیانات، اقد‌امات و تفکرات این فرد‌ نه تنها د‌ر شأن یک نمایند‌ه‌ مجلس نیست، بلکه اگر یک فرد‌ عاد‌ی نیز این اقد‌امات را انجام د‌هد‌، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و مجازات می‌شود‌. امید‌واریم د‌ر هنگام بررسی اعتبارنامه قاضی‌پور چنین رفتارهایی از چشم‌ها د‌ور نماند‌.

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 115 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 11:32

راستش را بخواهید همه ما به نوعی برای حفظ امنیت و آرامش جامعه و خودمان، به هاشمی رای داده ایم، آرایی متفاوت از جنس تحمل کردن، تا بغض گلوی رهبرمان را نفشارد و در نماز جمعه ای دیگر مانند نماز جمعه سال ۸۸، خطاب به امام زمانش نگوید: ای سيد و مولاي من! من جان ناقابلي دارم، جسم ناقصي دارم و اندک آبرويي دارم که اين را هم خود شما داديد که همه اين ها را فداي انقلاب و نثار شما مي کنم. سيد ما و مولاي ما، براي ما دعا کن که صاحب اين انقلاب شمايي.

آفتاب :
واکنش رسایی به پیروزی هاشمی در انتخابات خبرگان + تصویر

توهین و عصبانیت حمید رسایی نسبت به پیروزی قاطع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان نفر اول در انتخابات خبرگان .

حمید رسایی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد: 

باید خدا را شکر کنیم که هاشمی رای آورد، چون با این نتیجه:

هیچ سطل آشغالی در آتش نمی سوزد،

هیچ بانکی در آتش نمی سوزد،

هیچ اتوبوسی در آتش نمی سوزد،

هیچ پایگاه بسیجی در آتش نمی سوزد،

هیچ تحریم جدیدی وضع نمی شود،

هیچ چادری از سر زنی کشیده نمی شود،

هیچ مسجدی در آتش نمی سوزد،

هیچ مغازه داری، کرکره مغازه اش را به خاطر ناامنی شهر پایین نمی کشد،

هیچ عکسی از امام پاره نمی شود،

هیچ کس علیه اصل ولایت فقیه، شعار مرگ نمی دهد،

هیچ یک از بچه های بسیج و نیروی انتظامی شهید یا مجروح نمی شوند،

هیچ رسانه ضد انقلابی، نظام امانت دار جمهوری اسلامی را به تقلب و خیانت متهم نمی کند،

راستش را بخواهید همه ما به نوعی برای حفظ امنیت و آرامش جامعه و خودمان، به هاشمی رای داده ایم، آرایی متفاوت از جنس تحمل کردن، تا بغض گلوی رهبرمان را نفشارد و در نماز جمعه ای دیگر مانند نماز جمعه سال ۸۸، خطاب به امام زمانش نگوید: ای سيد و مولاي من! من جان ناقابلي دارم، جسم ناقصي دارم و اندک آبرويي دارم که اين را هم خود شما داديد که همه اين ها را فداي انقلاب و نثار شما مي کنم. سيد ما و مولاي ما، براي ما دعا کن که صاحب اين انقلاب شمايي.

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 177 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 0:03

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌ها کنترل شهرک الصراف در حومه لاذقیه را در دست گرفت.

آفتاب : ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌ها کنترل شهرک الصراف در حومه لاذقیه را در دست گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با افراد مسلح جبهه النصره کنترل شهرک الصراف در شمال غرب شهرک ربیعه در حومه لاذقیه را به دست گرفت.

با آغاز آتش بس در سوریه، نیروهای دولتی که از جنگ با دیگر گروه‌های مخالف سوری فارغ شده‌اند تمام توان خود را برای حمله به مواضع داعش و النصره گذاشته‌اند که مشمول آتش بس نمی‌شوند.

ارتش سوریه همچنین روز شنبه پس از درگیری با داعش شهرک طیبه واقع در حومه شرقی حماه را از داعش پس گرفت.

داعش روز شنبه با سوء استفاده از آتش‌بس در سوریه که از نیمه‌شب جمعه اجرایی شد شهرک طیبه و مناطق دیگری را اشغال کرد.

به دنبال درگیری‌های ارتش سوریه با داعش در حماة ده‌ها تروریست کشته شدند.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های داعش و جبهه النصره در تمامی محورها ادامه دارد.

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 107 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 0:03

آفتاب : سایت سازمان لیگ نوشت: کمیته مسابقات سازمان لیگ با درخواست باشگاه‌های استقلال اهواز و استقلال خوزستان برای تغییر زمان بازی‌های‌شان مقابل گسترش فولاد و ملوان موافقت کرد.

پیرو درخواست باشگاه‌های استقلال اهواز و استقلال خوزستان در خصوص تغییر روز برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال این باشگاه‌ها مقابل تیم‌های گسترش فولاد و ملوان از هفته‌های بیست‌ودوم و بیست‌وسوم لیگ برتر به علت انجام پرواز مستقیم اهواز به شهرهای تبریز و رشت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، با موافقت سازمان لیگ، دیدار تیم‌های گسترش فولاد تبریز - استقلال اهواز به جای روز جمعه 14 اسفند در روز شنبه 15 اسفند و از ساعت 15 برگزار خواهد شد و بازی تیم‌های ملوان و استقلال خوزستان به جای روز جمعه 21 اسفند در روز پنجشنبه 20 اسفند در ساعت 16 برگزار می‌شود.

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 112 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 0:03

حوزه انتخابیهائتلاف اصولگرایانمستقللیست امید (اصلاح‌طلبان)تعداد آراءتهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس1- محمدرضا عارف1608926تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس2- علی مطهری1447713تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس3 - سهیلا جلودارزاده1333327تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس4 -علیرضا محجوب1311375تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس5 - الیاس حضرتی1296580تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس6 - کاظم جلالی1292686تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس7 - فریده اولادقباد1262112تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس8- محمدرضا بادامچی1261252تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس9- مصطفی کواکبیان1260174تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس10- سیده فاطمه حسینی1218727تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس11 -ابوالفضل سروش1200018تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس12- پروانه سلحشوری1198760تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس13 - غلامرضا حیدری1180095تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس14 - فاطمه سعیدی1176905تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس15 - مهدی شیخ1174410تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس16- علی نوبخت حقیقی1173036تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس17 - محمود صادقی1164368تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس18 -محمدعلی وکیلی1163052تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس19- پروانه مافی1162195تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس20- بهروز نعمتی1158036تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس21 - فاطمه ذوالقدر1155284تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس22- محمدجواد فتحی1139710تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس23 - طیبه سیاووشی شاه عنایتی1128370تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس24- سیدفرید موسوی1125992تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس25 - احمد مازنی1125608تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس26 - محسن علیجانی زمانی1122256تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس27 - داود محمدی1121042تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس28 - محمدرضا نجفی1118119تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس29 - علیرضا رحیمی1114839تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس30 -عبدالرضا هاشم‌زایی1078817دماوند و فیروزکوهسید احمد رسولی‌نژاد(12750) و قاسم میرزایی نیکو (10259)مرحله دومرباط کریم و بهارستانحسن نوروزی(48841)، ابراهیم نکو(33311)مرحله دومورامین و پیشواسید حسین نقوی حسینی95144شهریار، قدس و ملاردحیسن گروسی(75524)محمد محمودی شاه نشین(67966)مرحله دومپاکدشتمحمد قمی46398

- - , .

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 11 اسفند 1394 ساعت: 11:57